10 Mayıs 2013 Cuma

Niş Pazar Avcısı


Satış ortaklığında niş pazar bulabilmek için hazırlanmış eğitimlerden biridir.Lakin niş pazar bulmada yaşanılan sıkıntılar neticesinde böyle bir eğitimin ayrıca Goomass eğitim kitine aktarılması oldukçada mükemmel olduğunu söyleyebilirim.Peki nedir niş pazar? Anlatmadan evvel şunu söylemeliyim fazla detaya inip yok efendim ingilizce veya almanca kökenli dememe gerek yok sanırım bu kez farklı olsun zaten hali hazır kalıplaşmış tanımlar mevcut birçok yerde :)
Niş Pazarlama Nedir ?
Niş pazarlama kısacası odaklanmış pazarlamadır.Örneğin;Küçük bir kasabada birçok konfeksiyon mağazası olduğunu varsayalım.Bu kasabaya bir kişi gelir ve bir araştırma yaparak burada çocuk-bebek giyimine yönelik bir mağazanın bulunmadığını fark ederse ve bu alanda bir mağaza açarsa açtığı mağaza herkese değil sadece çocuk ve bebek sahibi olan ailelere hitap eder.Hedef kitle çocuğu ve bebeği olan ailelere bu alandaki ürünleri pazarlamak olduğundan ürünlerin tanıtımını herkese değil hedef kitleye yapılması gerekir. Yani 'niş pazar' gereksinimleri tam manasıyla karşılanamayan belirli müşteri kitlesinin ihtiyaçlarını karşılamak için belirlenmiş olan dar kapsamlı pazarlama alanıdır.Niş pazarlama 3 önemli hususu içerisinde barındırır bunlar;
1-) Çok az sayıda alternatifin yer alması
2-) İnsanların belirli bir alandaki ihtiyaçlarının tam manasıyla karşılanamamış olması
3-) Pazarlama stratejisinin herkese değilde amaçlanan hedef kitleye hitap etmesi gibi hususlardır.
 En önemli hususlardan bir taneside bu pazarlamanın satış ortaklığında ne işe yarayacağıdır?
Niş Pazarlama İle Satış Ortaklığı Arasındaki Bağlantı Nedir?
Satış ortaklığında çok kullanılan pazarlama tekniklerinden birtanesidir hiç şüphesiz.Niş pazarlarını hedefi doğrultusunda gerçekleştiren küçük  bir web sitesi büyük pazarların küçük parçalarını bularak,pazarda bulunan bu hedef kitle müşterilerinin ihtiyaçlarına ve isteklerine cevap verecek ürünleri bulabilir,odaklı niş grubuna sağlamış olduğu bu ürünleri pazarlayabilir ve küçük pazarlardan büyük gelirler elde etme imkanına kavuşabilir.Arasındaki temel ilişki budur.
Bu Pazarlama Süreci Nasıl İşler?
Öncelikle sürecin nasıl çalıştığını bilmeniz gerekir.Lakin buraya anlatmaya kalksak ki bu mümkün değil goomass eğitim kitinde zaten bu işin püf noktasını öğreneceksiniz.Kısaca
3 temel bileşeni mevcuttur;
Olmazsa olmaz Müşteri (niş pazar)
Bilgi (niş pazar ve niş ürün arasındaki ilişki)
Satın alma (hedef kitlenin satın alacağı herhangi bir ürün)
Buradaki temel olay şudur ki satış ortakları genelde bilgi bileşinini temsil ederekten satın alma işlemi ile tüketici arasındaki gerekli olan kişidir.Hedeflenmiş olan müşteri kitlesini tespit etme ve bu müşterilere ihtiyaçları ve istekleri doğrultusunda mevcut aradığı ürünü sunmak,ürünün özelliklerinden bahsetmek,neden bu ürüne ihtiyaç duyduklarını ve yine aynı şekilde bu ürünün belirlenen müşteri kitlesine ne gibi yararları olacağını anlatmak ve sunmak adına faydalı bilgiyi ele almak esastır.
Genel anlamda satış ortaklığında niş pazarlama büyük bir öneme sahiptir.Yukarıda anlattıklarımız sadece bu işin küçük bir kısmıdır.Evden para kazanma yollarından biri olan goomass eğitim kitinde ayrı ayrı niş pazar avcısı başlığı altında bu stratejilerden bahsedilmiştir.Yaklaşık olarak sadece niş pazar avcısı konulu başlıkta tamı tamına 15 strateji mevcuttur.Niş pazar avcısıyla birçok farklı niş pazar bulma stratejisi keşfedeceksiniz.Bulduğunuz bu stratejileri kullanarak evden nasıl kazanç elde edebileceğinizi göreceksiniz. 
Saygılar..

-->

0 yorum to “ Niş Pazar Avcısı ”

Yorum Gönder